אפל שמרה על יתרון בשוק המוצרים הלבישים בסוף 2018, וואווי הציגה צמיחה מרשימה

חברת המחקר IDC (ר”ת International Data Corporation) הציגה את מצב שוק המוצרים הלבישים בעולם נכון לרבעון הרביעי של 2018. לפי הניתוח של החברה, שוק המוצרים הלבישים גדל ב-31.4% בהשוואה לשנה הקודמת בזכות השקות חדשות לפני תקופת החגים בעולם. הדו”ח החדש מציג גם השוואה שנתית מלאה המציגה סך כללי של 172.2 מכשירים חכמים לבישים שנמכרו במהלך 2018, גידול של 27.5% לעומת 2017.
בחלוקה לסוגי המוצרים הלבישים ניתן לראות כי תחום השעונים החכמים גדל ב-55.2% בין הרבעונים עם גידול של 66.4% בתחום רצועות הכושר החכמות, כשחברת IDC הכניסה לתוך הדו”ח השנתי גם את האוזניות החכמות כחלק מתחום המוצרים הלבישים עם דוגמאות כמו אוזניות ה-AirPods של אפל, Pixel Buds של גוגל, QC35II של Bose ועוד.
דירוג החברות:

אפל (Apple) – אפל הצליחה לשמור על המקום הראשון שלה ברבעון עם משלוח של 16.2 מיליון מכשירים, מתוכם 10.4 מיליון שעוני Apple Watch.
שיאומי (Xiaomi) –  החברה הצליחה להשיג את המקום השני עם 12.6% נתח שוק וגידול משמעותי מחוץ לסין, כאשר רצועת ה- Mi Band 3 הפופולרית של החברה אחראית ליותר מ-30% מכלל הרצועות החכמות ברבעון.
וואווי (Huawei) – וואווי מצליחה להשיג את הגידול המשמעותי ביותר בין החברות, העומד על 248.5% בין הרבעונים.
פיטביט (Fitbit) –  אחרי תוצאות שליליות ברבעון הקודם החברה הצליחה לחזור ולהציג גידול בתחום, המיוחס בין השאר להצגת ה- Charge 3  לפני תקופת החגים.
סמסונג (Samsung) –  סמסונג סוגרת את רשימת החברות עם 4 מיליון מכשירים שנשלחו ברבעון, גידול של יותר מ-100% לעומת הרבעון הקודם אך ללא גידול משמעותי בשוק עם 6.8% בלבד.

השוואת הרבעון הרביעי של 2018 ל-2017:




  משלוחים (במיליונים)
רבעון 4/2018 נתח שוק
רבעון 4/2018 משלוחים (במיליונים)
רבעון 4/2017 נתח שוק
רבעון 4/2017 גידול שנתי




Apple 16.2 27.4% 13.3 29.6% 21.5%


Xiaomi 7.5 12.6% 5.2 11.6% 43.3%


Huawei 5.7 9.6% 1.6 3.6% 248.5%


Fitbit 5.5 9.4% 5.4% 11.9% 3.0%


Samsung 4.0 6.8% 2.0 4.3% 105.6%


אחרים 20.3 34.3% 17.6 38.9% 15.6%


סה"כ 59.3 100.0% 45.1 100.0% 31.4%




סיום שנת 2018 מאפשר לנו גם לקבל השוואה שנתית בין 2017 ו-2018 עם ראיה מלאה יותר שמציגה לנו תמונה מעט אחרת לעומת ההשוואה הרבעונית:

אפל (Apple) ו שיאומי (Xiaomi) –  שתי החברות מחזיקות את המקום הראשון והשני מבחינת נתח השוק אך עם גידול שנתי של 39.5% ו-44.6% בלבד בהתאמה.
וואווי (Huawei) – בדומה לגידול החד של החברה בהשוואה רבעונית, החברה מציגה גידול של 147.3% בין 2017 ל-2018.
פיטביט (Fitbit) –  בעוד בהשוואה הרבעונית פיטביט מצליחה להציג גידול קל, כמות המכירות של החברה בהשוואה שנתית ירדה ב-10%.
סמסונג (Samsung) –  סמסונג מצליחה לשמור על גידול שנתי חיובי של 85.1% ולהציג תוצאה טובה יותר מאפל ושיאומי.

השוואת 2018 ל-2017:




  משלוחים (במיליונים)
2018 נתח שוק
2018 משלוחים (במיליונים)
2017 נתח שוק
2017 גידול שנתי




Apple 46.2 26.8% 33.1 24.5% 39.5%


Xiaomi 23.3 13.5% 16.1 11.9% 44.6%


Fitbit 13.8 8% 15.4 11.4% 10.0%-


Huawei 11.3 6.6% 4.6 3.4% 147.3%


Samsung 10.7 6.2% 5.8 4.3% 91.0%


אחרים 66.8 38.8% 60.0 44.4% 11.2%


סה"כ 172.2 100.0% 135.0 100.0% 27.5%




הדו”ח החדש של IDC מציג את המשך מגמת הגידול בתחום המוצרים הלבישים החכמים, כאשר יותר ויותר קונים מוצרים אלו ומשתמשים בהם על בסיס יומי.

המשך לכתבה המלאה