דיווח: שוק משחקי איסוף הקלפים יגיע השנה לשווי של מיליארד וחצי דולר

משחקי איסוף קלפים דיגיטליים (CCG), דוגמת Hearthstone ו-Gwent, יגיעו לשווי מכובד של מיליארד וחצי דולרים עד סוף השנה. מסקנה זו מגיעה מדו”ח מפורט של חברת SuperData בנושא משחקי הקלפים הדיגיטליים. מתוך מיליארד וחצי דולרים, 414 מיליון מגיעים מארצות הברית. לפי הדו”ח, המשחקים צפויים להמשיך לצמוח ולהגיע לשווי של שני מיליארד דולרים עד 2020. גודלו של השוק מתקרב ל-14 מיליון שחקנים בארצות הברית בלבד, מספר שצפוי להישאר יציב בשנים הקרובות.
למעט שוויו המוניטרי של הז’אנר, נחשפו עוד כמה פרטים מעניינים. הפלטפורמה המובילה למשחקי קלפים דיגיטליים היא המכשירים הניידים – בעיקרם סמארטפונים. 71% משחקני ז’אנר ה-CCG נהנים מהמשחק באמצעות הסמארטפון. במקום השני, המחשב האישי הרחק מאחור עם 47% מהשחקנים, והטאבלטים עם 44%. שחקני הקונסולה מדשדשים מאחור עם 26% בלבד. לפי הדו”ח, תכנון המשחקים צריך להתחשב קודם כל בשחקני הסמארטפון, שם נמצאים מרבית השחקנים.
נראה כי המשחק המצליח ביותר בז’אנר הוא Hearthstone של בליזארד. מחצית משחקני הז’אנר שיחקו ב-Hearthstone בשלושת החודשים האחרונים. המשחק גם עושה חיל ב-Twitch, שם הוא נמצא בין עשרת המשחקים הנצפים ביותר. אחד מכל שלושה שחקנים בז’אנר כולו צופה במשחקי Hearthstone (כ-33% מהשחקנים).
שמות נוספים שהוזכרו בדו”ח הם Magic: The Gathering עם 40% מהשחקנים, משחק הקלפים של פוקימון עם 37%, יו-גי-הו עם 29%, TES: Legends עם 27%, ו-Gwent (משחק הקלפים של The Witcher) עם 23% מהשחקנים. הדו”ח מציין כי קשירת משחק הקלפים לסדרת משחקים מוכרת מהווה מפתח להצלחה – יש סיכוי גבוה יותר שהגיימרים ינסו משחק קלפים הקשור לסדרת משחקים שהם כבר מכירים ואוהבים.

המשך לכתבה המלאה