טכנולוגיית ה-FreeSync של AMD מגיעה לקונסולת ה-XBOX

מיקרוסופט ו-AMD חשפו במהלך אירוע משותף כי קונסולות ה- Xbox One X ו-Xbox One S  יקבלו בקרוב תמיכה בטכנולוגיית  FreeSync  של AMD המוכרת מעולם המחשבים ויאפשרו חווית משחק חלקה שלא הייתה מוכרת עד עכשיו בעולם הקונסולות.
כיום קיימות 2 טכנולוגיות מתחרות לסנכרון קצב הרענון בין כרטיסי המסך והמסכים, G-Sync  של נווידיה (Nvidia) ו- FreeSync של AMD שהציגה גם את טכנולוגיית ה- FreeSync 2 בתחילת 2017 . היתרון הגדול של FreeSync לעומת G-Sync היא העובדה כי מדובר בתקן פתוח וחינמי שמתבסס על חומרה קיימת ואינו מצריך רישיון או חומרה יעודית.
שתי הטכנולוגיות מאפשרות לסנכרן את קצב הרענון של המסך עם קצב ייצור הפריימים של כרטיס המסך, זאת על מנת למנוע מצבים בהם אין סנכרון, דבר שיכול ליצור קריעות ומריחות על המסך שמפריעות לחווית המשחק.

בעוד ששתי הטכנולוגיות קיימות בעולם המחשבים הן היו ייחודיות רק לעולם המחשוב עד עכשיו. מיקרוסופט, יחד עם AMD, שלפה קלף ייחודי – שילוב טכנולוגיית ה-FreeSync בקונסולות Xbox. קונסולת ה- Xbox One X  שגם נסקרה באתר  תקבל תמיכה ב-FreeSync 2 עם HDR וקונסולת ה- Xbox One S  תקבל תמיכה ב-FreeSync, זאת על ידי ניצול החומרה הייעודית של AMD עליה מתבססות שתי הקונסולות.
בעוד מיקרוסופט ו-AMD הכריזו על שילוב ה-FreeSync בקונסולות ה-Xbox, צריך לזכור כי החומרה של AMD נמצאת גם אצל המתחרה של מיקרוסופט, קונסולת ה-PlayStation של חברת סוני. נותר לנו לראות את התגובה של סוני למהלך של מיקרוסופט, שיכול להוביל לאימוץ רחב ומהיר של טכנולוגיית FreeSync של AMD במסכים רבים יותר ולהשיג נתח שוק גדול יותר לעומת מסכי ה-G-Sync של נווידיה.

המשך לכתבה המלאה

החדשות החמות ביותר היום